Levertijd & Verzending

Levertijd & Verzending

Wij doen ons best om bestellingen dezelfde dag óf de volgende werkdag te verzenden. De levertijd is meestal 1-2 dagen. Wanneer wij het verzonden hebben, is het afhankelijk van PostNL hoe snel het bezorgd wordt, hier hebben wij helaas geen invloed op.

Bestel je een artikel op nabestelling? Dan wordt je complete bestelling verzonden zodra de dit artikel op voorraad is. Producten worden niet los nagestuurd.

Verzenden binnen Nederland, België & Duitsland

Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij u af te leveren. Mochten wij om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan brengen wij u hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.

De vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten.

De verzendkosten bedragen binnen Nederland:

  • €2,49 voor de Japanse kattenstokjes (zonder track & trace)
  • €3,95 voor bestellingen die wel door de brievenbus passen (met track & trace)
  • €5,95 voor bestellingen die niet door de brievenbus passen (pakketpost met track & trace)

De verzendkosten bedragen binnen België:

  • €7,95 voor alle bestellingen (pakketpost, wordt verzonden met track & trace)

De verzendkosten bedragen binnen Duitsland:

  • €8,95 voor alle bestellingen (pakketpost, wordt verzonden met track & trace)

Voor de verzendkosten binnen andere landen in Europa neem contact op.

Over het algemeen zal de aflevering de eerstvolgende werkdag tussen 9:00 en 18:00 plaatsvinden nadat het bij de post afgeleverd is door ons. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen. Wanneer postNL vertraging heeft zijn wij hier niet verantwoordelijk voor omdat wij geen invloed hebben in hoe snel PostNL levert. Zeker in drukke tijden kan vertraging voorkomen bij levering. Wij doen ons uiterste best alles binnen 1-2 werkdagen te versturen en de rest ligt in handen van PostNL. 

Vertraging door PostNL (in drukke periodes)

Pakketten worden binnen 1-2 werkdagen door ons ingepakt en door PostNL bij ons opgehaald. Vervolgens worden deze pakketten in hun sorteercentrum gescand. Deze eerste scan “Pakket is aangekomen bij PostNL” krijgt het pakket in het sorteercentrum van PostNL.

Wanneer PostNL vertraging heeft, kan het zijn dat deze 1e scan (dat het pakket bij PostNL aangekomen is) langer duurt. Wij hebben het pakket dan al aan PostNL meegegeven en PostNL scant alles op volgorde van binnenkomt. In drukke periode zoals Black Friday en de Feestdagen, kan het een aantal dagen duren voordat een pakket pas gescand wordt als ‘ontvangen door PostNL’. Is een pakket gescand in het sorteercentrum, dan kan het sorteren daarna ook vertraging hebben. Dit hangt helemaal af van de drukte bij een sorteercentrum. Dit is vooral bij extreme drukte.

Wij hebben hier geen invloed op. Wanneer PostNL bij ons de pakketten komt ophalen is dit in handen van PostNL. Pakketten raken niet zo maar kwijt. Heeft jouw pakket de scan ‘ontvangen door PostNL’ nog niet gehad? Wacht dan rustig af en houd de track en trace in de gaten. Zeker in drukke periodes hebben wij er een dagtaak aan om alle mails te beantwoorden van zendingen die vertraging hebben. Wij hebben niet meer informatie dan er op de track en trace te zien is. 99% van alle pakketten wordt binnen 7 werkdagen bezorgd. 

Hoe kan het dat sommige bestellingen die later besteld zijn eerder binnen zijn? Dit hangt af van het sorteercentrum, niet elk sorteercentrum is even druk. Ook zet PostNL karren die al vertraging hebben aan de kant waardoor ze nog langer moeten wachten (zodat nieuwe zendingen minder vertraging oplopen). Dit heet Last in First out. Dit systeem hanteert PostNL en hier hebben wij geen invloed op. Bestellingen raken vrijwel nooit zoek en alles wordt gewoon netjes geleverd (helaas met vertraging). 

Wij zijn niet verantwoordelijk voor vertraging bij PostNL. In drukke tijden zoals black friday en de feestdagen is vertraging heel normaal ondanks dat dit heel vervelend is, kunnen wij hier niets aan doen. Wanneer er vertraging is wacht dan rustig af tot het wordt bezorgd.
Bij producten die je snel nodig hebt, raden wij aan om dit te bestellen in rustigere periodes. Het is erg vervelend dat dit vertraging heeft, maar wij hebben hier geen invloed op.

Verzenden naar heel Europa

De prijzen voor het versturen van een bestelling naar Europese landen zijn afhankelijk van het gewicht. Wij versturen in principe naar elk land in Europa. Neem hiervoor contact op, bestellen kan via de e-mail.

Recyclen verpakkingsmateriaal

We love recycling! Veel beter voor de natuur! Daarom gebeurt het regelmatig dat wij gebruikte doosjes opnieuw gebruiken om te versturen. Het is zonde om het weg te gooien. Als verpakkingsmateriaal herbruiken wij veel, van oude kranten die mensen voor ons verzamelen tot plastic wat wij herbruiken van leveranciers. Heb jij oude kranten of oude verzenddoosjes over? Je mag het altijd bij ons brengen, wij herbruiken het materiaal graag. 

error: Op alle tekst en foto\'s rust copyright