Levertijd, Ophalen & Verzending

Levertijd & Verzending bij Dierenoppas Amersfoort

Wij doen ons best om bestellingen dezelfde dag óf de volgende werkdag te verzenden. De verzendtijd is vrijwel altijd 1-2 dagen. Wanneer wij het verzonden hebben, is het afhankelijk van PostNL hoe snel het bezorgd wordt, hier hebben wij helaas geen invloed op.

Indien het pakket niet compleet geleverd is of er is iets mis mee dan dien je dit binnen 48 uur na ontvangst te melden.

Let op: wij versturen géén pakketten naar vakantieparken! Heb je besteld terwijl je op vakantie bent of gaat? Wij sturen je bestelling liever op ná je vakantie zodat je zeker weet dat je het pakket kunt ontvangen of tijdig kunt afhalen bij een PostNL punt. Stel dat er iets mis gaat met de zending en jouw vakantie loopt af, dan kunnen wij niet op tijd een onderzoek laten starten bij PostNL. Wanneer je op vakantie bent en je laat een bestelling van ons bij een vakantiepark bezorgen dan gaat dit vaak mis en raakt een pakket kwijt, doe dit daarom niet. Wij zijn er niet verantwoordelijk voor als een pakket kwijtraakt op een vakantiepark of als het daar met vertraging geleverd wordt terwijl de vakantie afgelopen is. Je kunt ons mailen zodat wij je bestelling naar een PostNL punt kunnen versturen.

Wij versturen met PostNL. Heeft de bezorger van jou toestemming om een zending op een door jou afgesproken plek neer te zetten? Dat kan bijvoorbeeld je tuin zijn, de schuur, een opbergbox, garage of je pakketkluis-aan-huis. Wij zijn dan niet aansprakelijk bij schade, verlies of diefstal. Raakt het pakket kwijt dan kunnen wij dit niet vergoeden. Je hebt dan een overeenkomst met PostNL waarbij de verantwoordelijkheid bij jou ligt en hier heb je ook toestemming voor gegeven bij PostNL.

Let op: bestel je een artikel op nabestelling? Dan wordt je complete bestelling verzonden zodra de dit artikel op voorraad is. Producten worden niet(!) los nagestuurd. We sturen de producten die wel op voorraad zijn dus niet alvast op, dit is logistiek niet mogelijk.

Inhoudsopgave

De verzendkosten binnen Nederland

  • GRATIS verzendkosten vanaf 85,- euro!
  • €2,49 voor de Japanse kattenstokjes (zonder track & trace)
  • €4,95 voor bestellingen die wel door de brievenbus passen (met track & trace)
  • €5,95 voor bestellingen die niet door de brievenbus passen (pakketpost met track & trace)

De kosten die wij rekenen aan verzendkosten dekken slechts een gedeelte van wat wij aan PostNL betalen, de rest van de verzendkosten betalen wij.

Wil je jouw pakket naar een PostNL punt laten sturen? Dit is geen probleem! Dit kan alleen bij pakketten en niet bij brievenbuszendingen. Stuur ons dan even een mail met het adres van het PostNL punt, dan zorgen wij dat het daar wordt bezorgd.

De verzendkosten naar België

  • GRATIS verzendkosten vanaf 100,- euro!
  • €7,95 voor alle bestellingen (pakketpost, wordt verzonden met track & trace).

De verzendkosten naar Duitsland

  • GRATIS verzendkosten vanaf 175,- euro!
  • €10,95 voor alle bestellingen (pakketpost, wordt verzonden met track & trace).

De verzendkosten naar Frankrijk

  • €17,95 voor alle bestellingen (pakketpost, wordt verzonden met track & trace).
  • Let op: wij versturen niet naar Andorra en overzeese gebieden.

Verzenden naar andere Europese landen

Alle pakketten worden verzonden als pakketpost met track & trace.

  • De verzendkosten naar Spanje – €16,95 (let op: wij versturen niet naar de Canarische Eilanden)
  • De verzendkosten naar Portugal – €18,95
  • De verzendkosten naar Italië – €19,95 (let op: wij versturen niet naar San Marino en Vaticaanstad)
  • De verzendkosten naar Zweden – €19,95
  • De verzendkosten naar Griekenland – €24,95
  • De verzendkosten naar Ierland – €24,95

Voor de verzendkosten binnen andere landen in Europa neem contact op.

Wij versturen niet naar Zwitserland.

De prijzen voor het versturen van een bestelling naar Europese landen zijn afhankelijk van het gewicht. Wij versturen in principe naar elk land in Europa. Neem hiervoor contact op, bestellen kan via de e-mail.

Hoe snel wordt je bestelling verzonden?

Wij versturen alle pakketten binnen 1-2 dagen (uitgezonder de gepersonaliseerde naamtags). Over het algemeen zal de aflevering de eerstvolgende werkdag tussen 9:00 en 18:00 plaatsvinden nadat het bij de post afgeleverd is door ons. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen. Wanneer postNL vertraging heeft, zijn wij hier niet verantwoordelijk voor omdat wij geen invloed hebben in hoe snel PostNL levert. Wij vragen je bij vertraging rustig af te wachten, 99% van de pakketten wordt gewoon bezorgd. Zeker in drukke tijden kan vertraging voorkomen bij levering. Wij doen ons uiterste best alles binnen 1-2 werkdagen te versturen en de rest ligt in handen van PostNL.

Bestelling ophalen (alléén op afspraak)

Producten ophalen is geen probleem, dit kan alléén op afspraak. Langskomen zonder afspraak is helaas niet mogelijk. Omdat we geen winkel zijn, maar een magazijn hebben, is het niet mogelijk op bij ons te komen winkelen of om met je hond te komen passen.

Op dit moment is het alleen mogelijk om producten bij ons op te halen op woensdag en vrijdag. Hoe werkt dit?

  1. Wanneer je iets wil ophalen, dan plaats je eerst een bestelling en kies je de optie ‘afhalen’.
  2. Je betaalt dan via iDeal, Bancontact of Paypal.
  3. Wanneer je bestelling geplaatst is kan je contact opnemen voor het maken van een afspraak.

Het adres om producten op te halen is in Amersfoort, industrieterrein de Isselt:
Xenonweg 9-M
3812 SZ Amersfoort

Recyclen verpakkingsmateriaal

We love recycling! Veel beter voor de natuur! Daarom gebeurt het regelmatig dat wij gebruikte doosjes opnieuw gebruiken om te versturen. Het is zonde om het weg te gooien. Als verpakkingsmateriaal herbruiken wij veel, van oude kranten die mensen voor ons verzamelen tot plastic wat wij herbruiken van leveranciers. Heb jij oude kranten of oude verzenddoosjes over? Je mag het altijd bij ons brengen, wij herbruiken het materiaal graag.

Vertraging door PostNL (in drukke periodes)

Pakketten worden binnen 1-2 werkdagen door ons ingepakt en door PostNL bij ons opgehaald. Vervolgens worden deze pakketten in hun sorteercentrum gescand. Deze eerste scan “Pakket is aangekomen bij PostNL” krijgt het pakket pas in het sorteercentrum van PostNL.

Wanneer is er vaak vertraging?

  • In de periode van Sinterklaas;
  • In de periode van Kerst;
  • In de periode eind mei wanneer er vakantiegeld wordt gestort en er extra veel bestellingen geplaatst worden;
  • En tot slot ook bij allerlei feestdagen waarop PostNL een dag gesloten is.

Wanneer PostNL vertraging heeft, kan het zijn dat deze 1e scan (dat het pakket bij PostNL aangekomen is) langer duurt. Het lijkt dan net alsof de bestelling nog niet onderweg is, maar dit is wel zo. Er staat dan bij de Track en Trace: “Bezorgtijd nog onbekend. Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt“. PostNL haalt hier elke dag de postkarren op en dan hebben wij het meegegeven, ondanks dat dit kan lijken dat het hier nog niet weg is, is dit wel zo. PostNL scant alles op volgorde van binnenkomt bij hen in het sorteercentrum. In drukke periode zoals Black Friday en de Feestdagen, kan het een aantal dagen duren voordat een pakket pas gescand wordt als ‘ontvangen door PostNL’.

Is een pakket gescand in het sorteercentrum, dan kan het sorteren daarna ook vertraging hebben. Dit hangt helemaal af van de drukte bij een sorteercentrum. Dit is vooral bij extreme drukte. De levertijd van het pakketje verandert dan, het kan zijn dat dit elke dag verandert en de bezorgdatum steeds een dag opschuift. Ook dan is je pakket niet kwijt maar heeft dit gewoon vertraging. Wacht dit rustig af, je pakketje wordt zo snel mogelijk bezorgd.

Wij hebben hier geen invloed op. Wanneer PostNL bij ons de pakketten komt ophalen is dit in handen van PostNL. Pakketten raken niet zo maar kwijt. Heeft jouw pakket de scan ‘ontvangen door PostNL’ nog niet gehad? Wacht dan rustig af en houd de track en trace in de gaten. Zeker in drukke periodes hebben wij er een dagtaak aan om alle mails te beantwoorden van zendingen die vertraging hebben. Wij hebben niet meer informatie dan er op de track en trace te zien is. 99% van alle pakketten wordt binnen 7 werkdagen bezorgd.

Hoe kan het dat sommige bestellingen die later besteld zijn eerder binnen zijn? Dit hangt af van het sorteercentrum, niet elk sorteercentrum is even druk. Ook zet PostNL karren die al vertraging hebben aan de kant waardoor ze nog langer moeten wachten (zodat nieuwe zendingen minder vertraging oplopen). Dit heet Last in First out. Dit systeem hanteert PostNL en hier hebben wij geen invloed op. Bestellingen raken vrijwel nooit zoek en alles wordt gewoon netjes geleverd (helaas met vertraging).

Wij zijn niet verantwoordelijk voor vertraging bij PostNL. In drukke tijden zoals black friday en de feestdagen is vertraging heel normaal ondanks dat dit heel vervelend is, kunnen wij hier niets aan doen. Bestel daarom op tijd, zeker in drukke periodes. Bij producten die je snel nodig hebt, raden wij aan om dit te bestellen in rustigere periodes of om het op te halen bij ons. Het is erg vervelend dat dit vertraging heeft. Wij kunnen niet meer zien dan er op de track en trace vermeld wordt en vragen je om rustig te wachten tot je pakketje wordt bezorgd.

Wanneer een bestelling al verzonden is door ons kan deze niet meer geannuleerd worden.

error: Op alle tekst en foto\'s rust copyright