Annuleren, Ruilen & Retourneren
Annuleren, Ruilen & Retourneren
Belangrijk: neem voordat je een product wil ruilen of retourneren altijd éérst contact met ons op zodat wij weten dat er iets retour komt én wij de retourinstructies kunnen mailen.
Producten die worden opgestuurd zonder dat deze van te voren zijn aangemeld worden NIET behandeld en zullen worden gedoneerd aan een asiel.
E-mail: info@dierenoppasamersfoort.nl
Retourneren of ruilen van tuigjes & riemen
Tuigjes & riemen kunnen geruild en geretourneerd worden wanneer dit gemeld wordt binnen 14 dagen nadat je het product hebt ontvangen.
- Let op dat bij ruilen/retourneren het tuig niet buiten is gedragen (binnen even passen mag wel). Indien wij constateren dat het tuig bevlekt is, buiten gedragen is, hondenhaar bevat, vies ruikt of gewassen is, dan wordt het product niet naar je teruggestuurd. Het komt dan ten bate van een goed doel (lokaal asiel). Helaas moeten wij deze regels hanteren omdat er vaak tuigjes retour worden gestuurd die duidelijk gedragen zijn en die wij niet meer kunnen verkopen.
- Belangrijk is dat het tuigje of riem in nieuwstaat is mét oorspronkelijk kaartje eraan. Bij het ongevoerde tuigje is dit het kaartje dat aangehecht is, bij het gevoerde tuigje is dit het merkkaartje. Tuigjes zonder aangehecht kaartje kunnen niet retour.
- Passen mag (en daarbij blijft het kaartje aan het tuigje zitten), maar buiten wandelen niet.
- Tuigjes & riemen die door gebruik beschadigd en/of vies zijn kunnen wij niet retour nemen.
- Tuigjes en riemen zonder oorspronkelijk kaartje eraan kunnen niet worden geretourneerd. Laat het kaartje daarom aan het tuigje of riem zitten als je het past bij de hond en gebruik het tuig niet buiten.
Neem altijd eerst contact op als je een product wil ruilen/retourneren, zodat wij hier vanaf weten. Wordt een retour van te voren niet gemeld via de mail en gewoon maar opgestuurd zonder dat wij hiervan af weten dan kunnen wij de retourzending niet in behandeling nemen.
Product ruilen?
Wil je je product ruilen? Je kunt hiervoor eerst contact opnemen via de email. Wel draag je zelf de kosten voor de heen- en terugzending van het product. Langskomen kan uiteraard ook maar wel alleen op afspraak (hierin maken wij geen uitzonderingen).
Retourneren of ruilen van hondenbadjassen, regenjassen/winterjassen
Badjassen en andere hondenjassen kunnen geruild en geretourneerd worden wanneer dit gemeld wordt binnen 14 dagen nadat je het product hebt ontvangen.
- Belangrijk is dat de jas in nieuwstaat is én compleet haarvrij in de originele verpakking.
- Passen mag natuurlijk, maar pas de badjas niet als de hond nat is.
- Passen mag alleen binnen, niet buiten.
- Indien wij constateren dat het de badjas of hondenjas bevlekt is, buiten gedragen is, hondenhaar bevat, vies ruikt of gewassen is, dan wordt het product niet naar je teruggestuurd. Het komt dan ten bate van een goed doel (lokaal asiel). Helaas moeten wij deze regels hanteren omdat er vaak producten retour worden gestuurd die duidelijk gedragen zijn en die wij niet meer kunnen verkopen.
Product ruilen?
Wil je je product ruilen? Je kunt hiervoor eerst contact opnemen via de email. Wel draag je zelf de kosten voor de heen- en terugzending van het product. Langskomen kan uiteraard ook maar wel alleen op afspraak (hierin maken wij geen uitzonderingen).
Retourneren of ruilen andere producten
Ruilen of retourneren is geen probleem wanneer dit gemeld wordt binnen 14 dagen nadat je het product hebt ontvangen en het product in nieuwstaat is. Wanneer je dit binnen 14 dagen meldt, heb je daarna nog 14 dagen om het retour te sturen.
- Producten die nadat je de retour hebt gemeld bij ons, ná 14 dagen pas verzonden worden, kunnen niet worden geaccepteerd.
- Bij het retourneren is het belangrijk dat het product niet beschadigd is en in onbeschadigde en originele verpakking zit.
- Wanneer het retour verzonden wordt, wordt het goed verpakt verzonden, beschermd zodat het niet kapot kan gaan. Wij verpakken alles met zorg en zouden het prettig vinden als dit bij het retourneren ook gedaan wordt. Retourneer je product daarom in een stevige verpakking en niet enkel in een plastic tasje.
Belangrijk: wij krijgen meerdere retourzendingen per week en kunnen daardoor niet elke dag de track en trace zelf in de gaten houden of het al is bezorgd. Wanneer de post het heeft geprobeerd te bezorgen buiten onze openingstijden en wij gesloten zijn, dan zal het naar een afhaalpunt gebracht worden. Niet altijd ligt er een briefje hiervan in onze brievenbus en vanaf 1 juli 2022 doet PostNL geen briefjes meer in brievenbussen. Het is voor ons op die manier onmogelijk om te controleren of een retour bij een van de 5 afhaalpunten in de buurt ligt.
Laat het ons weten zodat wij het diezelfde of de volgende dag bij het postpunt kunnen ophalen. Wanneer wij hier niet vanaf weten, wordt het pakket retour afzender gestuurd als het 7 dagen of langer daar ligt.
Product ruilen?
Wil je je product ruilen? Je kunt hiervoor eerst contact opnemen via de email. Wel draag je zelf de kosten voor de heen- en terugzending van het product. Langskomen kan uiteraard ook maar wel alleen op afspraak (hierin maken wij geen uitzonderingen).
Gratis verzending boven drempelbedrag en deelretour
Indien door het retourzenden het restant aankoopbedrag onder een verzendvrije drempel komt, worden alsnog verzendkosten in rekening gebracht.
Bestellingen worden vanaf 75,- euro (NL) en 100,- euro (BE en DE) gratis verzonden. Mocht hierna een artikel of meerdere artikelen worden geretourneerd en het totaalbedrag van je bestelling komt onder dit bedrag uit, dan worden er alsnog 4,95 euro (brievenbus NL) 5,95 euro verzendkosten (pakket NL) of 7,95 euro (BE) of 9,95 euro (DE) berekend. Dit bedrag zal in mindering gebracht worden op het bedrag van het geretourneerde artikel.
Het recht op gratis verzenden vervalt niet wanneer je een product wil ruilen, dan brengen we de verzendkosten wanneer je onder de 75,- komt niet in rekening tenzij de nieuwe bestelling nogmaals boven de 75,- komt of er gebruikt wordt gemaakt van kortingscodes met gratis verzenden. Bij ruilen kunnen we verzendkosten van het product dat je wil ruilen naar ons toe niet vergoeden, langskomen om te ruilen kan ook op afspraak.
Voorbeeld: Je bestelt (in Nederland) een tuigje (50 euro) + een lampje (30 euro), samen is dit 80,- euro. Het tuigje komt retour, hierdoor is het resterende bedrag van je bestelling 30,- euro en vervalt het recht op gratis verzenden. Bij het terugstorten van het bedrag van het tuigje brengen wij de verzendkosten in rekening die je oorspronkelijk voor het lampje zou betalen.
– Besluit je om het tuigje te ruilen voor een ander tuigje waarvoor je zelf de verzendkosten betaalt, dan zullen wij geen verzendkosten verrekenen bij de terugbetaling.
– Plaats je een tweede keer weer een grotere bestelling en ontvang je dus nogmaals gratis verzending, dan kunnen wij omwille van de ruiling wel verzendkosten aanrekenen, dit wordt per geval bekeken.
Bedenktijd/retour
Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling retour wil sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom je de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, je hebt het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst te annuleren.
Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. Je krijgt dan het orderbedrag gecrediteerd. De kosten voor retour van jouw thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket (of 4,25 voor een brievenbuspakket), raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.
Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht (voor het retour zenden) kan je contact met ons opnemen via info@dierenoppasamersfoort.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan jouw doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Uitzondering gepersonaliseerde producten
Bij producten die je via deze webwinkel koopt welke op maat (volgens de door jouw ingevoerde specificatie) worden gemaakt is het herroepingsrecht niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief. Dit geldt voor onze naamtags, welke je naar wens samenstelt en wij naar wens borduren. Dit product is speciaal voor jou gemaakt en niet meer verkoopbaar na retourneren.
Uitzondering bederfelijke etenswaren
De volgende producten kunnen niet geretourneerd worden:
- Bokashi
- Waterkefir
- Vetten & oliën
Omdat dit producten zijn die kunnen bederven wanneer je het verkeerd bewaart en het etenswaar is, kan dit product niet geretourneerd worden. Wij hebben er geen controle meer op hoe het product na ontvangst wordt bewaard en kunnen het om die reden niet meer verkopen wanneer het geretourneerd wordt.
Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven
Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via info@dierenoppasamersfoort.nl. We proberen dan de bestelling nog voor je te wijzigen, dit is alleen mogelijk indien het nog niet verzonden is en afgegeven is aan PostNL. Wij zijn niet verantwoordelijk voor verkeerd ingevulde adressen.
GEGEVENS & RETOURADRES
Dierenoppas Amersfoort
Xenonweg 9-M
3812SZ Amersfoort
Belangrijk: neem voordat je een product wil retourneren éérst contact met ons op!