Annuleren, Ruilen & Retourneren
Annuleren, Ruilen & Retourneren
Belangrijk: neem voordat je een product wil ruilen of retourneren altijd éérst contact met ons op zodat wij weten dat er iets retour komt én wij de retourinstructies kunnen mailen.
E-mail: info@dierenoppasamersfoort.nl
- Producten die worden opgestuurd zonder dat deze van te voren zijn aangemeld worden NIET behandeld en zullen worden gedoneerd aan een goed doel.
- De kosten voor retour van jouw thuis naar ons toe zijn voor eigen rekening.
- Het retourneren van producten is op eigen risico. Dierenoppas Amersfoort is niet verantwoordelijk als de producten beschadigd of kwijt raken onderweg.
- Wil je een tuigje, badjas of regenjas retourneren? Scrol naar beneden voor deze specifieke informatie.
Hoe snel krijg je je geld teruggestort?
Wij verwerken je retour binnen 14 dagen na ontvangst (vaak is dit sneller, maar 14 dagen kan uitzonderlijk voorkomen). Elke retour wordt met zorg goed gecontroleerd en verwerkt. Je kunt de terugbetaling binnen 14 dagen terug ontvangen op je rekening.
Heb je de verkeerde maat besteld?
Wij krijgen veel onnodige retourzendingen van tuigjes, regenjassen en badjassen omdat mensen de producten niet correct verstellen. We begrijpen dat dit lastig kan zijn en hebben ook de ervaring dat met wat simpele aanpassingen het product wél goed past (zeker wanneer je van te voren goed gemeten hebt en naar de maattabel hebt gekeken). Om jou beter te helpen vragen we het volgende indien je wil retourneren of ruilen:
Tuigje
Geef via de mail het volgende aan ons door:
1) De maat van het tuigje.
2) Het gewicht en borstomvang van de hond.
3) Een foto van de hond met het tuigje aan, waarop je de hele hond ziet vanaf de zijkant. Foto’s kan je mailen naar info@dierenoppasamersfoort.nl
Wij merken dat veel mensen het lastig vinden het tuigje correct te verstellen, waardoor mensen denken dat het tuigje niet past. Met wat simpele aanwijzingen van ons past het vaak wel en is ruilen niet nodig. Sommige mensen klikken het tuig verkeerd om in elkaar of doen het tuig verkeerd om aan, dan past het niet. Ook denken veel mensen dat het tuig te groot is aan de voorkant, terwijl het bewust groot hoort aan de voorkant (i.v.m. druk op de luchtpijp). Is een Anny-X tuigje net te klein? Dan kan je hem met hulp van onze tips zelfs nog wat groter verstellen.
Badjas
Geef via de mail het volgende aan ons door:
1) De maat van de badjas.
2) Het ras, gewicht en ruglengte van de hond.
3) Een foto van de hond met de badjas aan, waarop je de hele hond ziet vanaf de zijkant.
Foto’s kan je mailen naar info@dierenoppasamersfoort.nl
Een badjas mag wat groter vallen, liever te klein dan te groot.
Regenjas/Winterjas
Geef via de mail het volgende aan ons door:
1) De maat van de regenjas/winterjas.
2) Het ras, gewicht en ruglengte van de hond.
3) Een foto van de hond met de regenjas/winterjas aan, waarop je de hele hond ziet vanaf de zijkant.
Foto’s kan je mailen naar info@dierenoppasamersfoort.nl
Een regenjas of winterjas kan je aan de achterkant kleiner maken door de koordjes aan te spannen. Bovenop zit een band die je goed kunt verstellen en onderaan zit ook een band, mocht die te lang zijn is dit eenvoudig op te lossen.
Op deze manier kunnen wij jou goed helpen en wanneer het product niet goed past mailen wij de retourinstructies. Veel producten worden onnodig retour gestuurd die met wat aanpassingen door tips van ons prima passen (en dat scheelt jou weer verzendkosten). Een retour dient altijd eerst aangemeld te worden via de mail voordat je het kan opsturen.
Retourneren of ruilen van tuigjes & riemen
Tuigjes & riemen kunnen geruild en geretourneerd worden wanneer dit gemeld wordt binnen 14 dagen nadat je het product hebt ontvangen.
- Let op dat bij ruilen/retourneren het tuig niet buiten is gedragen (binnen even passen mag wel). Indien wij constateren dat het tuig bevlekt is, buiten gedragen is, hondenhaar bevat, vies ruikt of gewassen is, dan wordt het product niet naar je teruggestuurd. Het komt dan ten bate van een goed doel (lokaal asiel). Helaas moeten wij deze regels hanteren omdat er vaak tuigjes retour worden gestuurd die duidelijk gedragen zijn en die wij niet meer kunnen verkopen.
- Belangrijk is dat het tuigje of riem in nieuwstaat is mét oorspronkelijk kaartje eraan. Bij het ongevoerde tuigje is dit het kaartje dat aangehecht is, bij het gevoerde tuigje is dit het merkkaartje. Tuigjes zonder aangehecht kaartje kunnen niet retour.
- Passen mag (en daarbij blijft het kaartje aan het tuigje zitten), maar buiten wandelen niet.
- Tuigjes & riemen die door gebruik beschadigd en/of vies zijn kunnen wij niet retour nemen.
- Tuigjes en riemen zonder oorspronkelijk kaartje eraan kunnen niet worden geretourneerd. Laat het kaartje daarom aan het tuigje of riem zitten als je het past bij de hond en gebruik het tuig niet buiten.
Product ruilen?
Wil je je product ruilen? Je kunt hiervoor eerst contact opnemen via de email. Wel draag je zelf de kosten voor de heen- en terugzending van het product. Langskomen kan uiteraard ook maar wel alleen op afspraak (hierin maken wij geen uitzonderingen).
Retourneren of ruilen van hondenbadjassen, regenjassen/winterjassen
Badjassen en andere hondenjassen kunnen geruild en geretourneerd worden wanneer dit gemeld wordt binnen 14 dagen nadat je het product hebt ontvangen.
- Belangrijk is dat de jas in nieuwstaat is én compleet haarvrij in de originele verpakking.
- Passen mag natuurlijk, maar pas de badjas niet als de hond nat is.
- Passen mag alleen binnen, niet buiten.
- Indien wij constateren dat het de badjas of hondenjas bevlekt is, buiten gedragen is, hondenhaar bevat, vies ruikt of gewassen is, dan wordt het product niet naar je teruggestuurd. Het komt dan ten bate van een goed doel (lokaal asiel). Helaas moeten wij deze regels hanteren omdat er vaak producten retour worden gestuurd die duidelijk gedragen zijn en die wij niet meer kunnen verkopen.
Product ruilen?
Wil je je product ruilen? Je kunt hiervoor eerst contact opnemen via de email. Wel draag je zelf de kosten voor de heen- en terugzending van het product. Langskomen kan uiteraard ook maar wel alleen op afspraak (hierin maken wij geen uitzonderingen).
Retourneren of ruilen andere producten
Ruilen of retourneren is geen probleem wanneer dit gemeld wordt binnen 14 dagen nadat je het product hebt ontvangen en het product in nieuwstaat is. Wanneer je dit binnen 14 dagen meldt, heb je daarna nog 14 dagen om het retour te sturen.
- Producten die nadat je de retour hebt gemeld bij ons, ná 14 dagen pas verzonden worden, kunnen niet worden geaccepteerd.
- Bij het retourneren is het belangrijk dat het product niet beschadigd is en in onbeschadigde en originele verpakking zit.
- Producten dienen schoon en reukvrij te zijn (dus geen sigarettengeur, wasmiddelgeur of hondengeur etc.)
- Wanneer het retour verzonden wordt, wordt het goed verpakt verzonden, beschermd zodat het niet kapot kan gaan. Wij verpakken alles met zorg en zouden het prettig vinden als dit bij het retourneren ook gedaan wordt. Retourneer je product daarom in een stevige verpakking en niet enkel in een plastic tasje.
Belangrijk: wij krijgen tientallen retourzendingen per week en kunnen daardoor niet elke dag de track en trace zelf in de gaten houden of het al is bezorgd. Wanneer de post het heeft geprobeerd te bezorgen buiten onze openingstijden en wij gesloten zijn, dan zal het naar een afhaalpunt gebracht worden. Niet altijd ligt er een briefje hiervan in onze brievenbus en vanaf 1 juli 2022 doet PostNL geen briefjes meer in brievenbussen. Het is voor ons op die manier onmogelijk om te controleren of een retour bij een van de 5 afhaalpunten in de buurt ligt.
Laat het ons weten zodat wij het diezelfde of de volgende dag bij het postpunt kunnen ophalen. Wanneer wij hier niet vanaf weten, wordt het pakket retour afzender gestuurd als het 7 dagen of langer daar ligt.
Product ruilen?
Wil je je product ruilen? Je kunt hiervoor eerst contact opnemen via de email. Wel draag je zelf de kosten voor de heen- en terugzending van het product. Langskomen kan uiteraard ook maar wel alleen op afspraak (hierin maken wij geen uitzonderingen).
Bestelling niet afgehaald bij PostNL punt of geweigerd
PostNL is niet meer verplicht briefjes in de bus te stoppen bij afwezigheid. Houd daarom de track en trace in de gaten zodat je het pakket tijdig kunt afhalen bij een PostNL punt mocht het daar naartoe gebracht worden. Wordt het pakket niet afgehaald bij het PostNL punt of weiger je het pakket aan de deur, dan gaat het retour afzender (bij een PostNL punt na 7 dagen). PostNL brengt ons hiervoor €6,95 (NL) en €15,- (BE & rest van EU) aan retourkosten in rekening, deze kosten rekenen wij door aan de klant.
Gratis verzending boven drempelbedrag en deelretour
Indien door het retourzenden het restant aankoopbedrag onder een verzendvrije drempel komt, worden alsnog verzendkosten in rekening gebracht.
Wanneer je oorspronkelijke bestelling in aanmerking kwam voor gratis verzending en je dus geen verzendkosten hebt betaald, geldt het volgende:
- Blijft het totaalbedrag na je retournering boven de limiet voor gratis verzending? Dan verandert er niets.
- Valt het totaalbedrag na je retournering onder deze limiet? Dan worden de verzendkosten in mindering gebracht op het terug te storten bedrag.
Bestellingen worden vanaf 85,- euro (NL) (100,- BE) (175,- DE) gratis verzonden. Mocht hierna een artikel of meerdere artikelen worden geretourneerd en het totaalbedrag van je bestelling komt onder dit bedrag uit, dan worden er alsnog 4,95 euro (brievenbus NL) 5,95 euro verzendkosten (pakket NL) of 7,95 euro (BE) of 10,95 euro (DE) berekend. Dit bedrag zal in mindering gebracht worden op het bedrag van het geretourneerde artikel.
Het recht op gratis verzenden vervalt niet wanneer je een product wil ruilen, dan brengen we de verzendkosten wanneer je onder de 85,- komt niet in rekening tenzij de nieuwe bestelling nogmaals boven de 85,- komt of er gebruikt wordt gemaakt van kortingscodes met gratis verzenden. Bij ruilen kunnen we verzendkosten van het product dat je wil ruilen naar ons toe niet vergoeden, langskomen om te ruilen kan ook op afspraak.
Voorbeeld: Je bestelt (in Nederland) een tuigje (55 euro) + een lampje (30 euro), samen is dit 85,- euro. Het tuigje komt retour, hierdoor is het resterende bedrag van je bestelling 30,- euro en vervalt het recht op gratis verzenden. Bij het terugstorten van het bedrag van het tuigje brengen wij de verzendkosten in rekening die je oorspronkelijk voor het lampje zou betalen.
– Besluit je om het tuigje te ruilen voor een ander tuigje waarvoor je zelf de verzendkosten betaalt, dan zullen wij geen verzendkosten verrekenen bij de terugbetaling.
– Plaats je een tweede keer weer een grotere bestelling en ontvang je dus nogmaals gratis verzending, dan kunnen wij omwille van de ruiling wel verzendkosten aanrekenen, dit wordt per geval bekeken.
Bedenktijd/retour
Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling retour wil sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom je de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, je hebt het recht om een ontvangen artikel tot 14 dagen na ontvangst retour te sturen.
Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. Je krijgt dan het orderbedrag gecrediteerd. De kosten voor retour van jouw thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,95 per pakket (of 4,95 voor een brievenbuspakket), raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.
Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht (voor het retour zenden) kan je contact met ons opnemen via info@dierenoppasamersfoort.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan jouw doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Uitzondering gepersonaliseerde producten
Bij producten die je via deze webwinkel koopt welke op maat (volgens de door jouw ingevoerde specificatie) worden gemaakt is het herroepingsrecht niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief. Dit geldt voor onze naamtags, welke je naar wens samenstelt en wij naar wens borduren. Dit product is speciaal voor jou gemaakt en niet meer verkoopbaar indien je dit retourneert.
Uitzondering bederfelijke etenswaren
De volgende producten kunnen niet geretourneerd worden:
- Bokashi
- Waterkefir
- Vetten & oliën
Omdat dit producten zijn die kunnen bederven wanneer je het verkeerd bewaart en het etenswaar is, kan dit product niet geretourneerd worden. Wij hebben er geen controle meer op hoe het product na ontvangst wordt bewaard en kunnen het om die reden niet meer verkopen wanneer het geretourneerd wordt.
Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven
Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via info@dierenoppasamersfoort.nl. We proberen dan de bestelling nog voor je te wijzigen, dit is alleen mogelijk indien het nog niet verzonden is en afgegeven is aan PostNL. Wij zijn niet verantwoordelijk voor verkeerd ingevulde adressen.
Gegevens & Retouradres
Dierenoppas Amersfoort
Xenonweg 9-M
3812SZ Amersfoort
Let op dat het pakket niet direct naar een postpunt wordt verzonden, maar naar ons adres. Wij kunnen geen pakketten ophalen bij afhaalpunten.
Belangrijk: neem voordat je een product wil retourneren éérst contact met ons op vóórdat je het product terugstuurt.