Annuleren, Ruilen & Retourneren

Annuleren, Ruilen & Retourneren

Belangrijk: neem voordat je een product wil ruilen of retourneren altijd éérst contact met ons op zodat wij weten dat een product/bestelling retour komt en wij de retourinstructies kunnen mailen.

E-mail: info@dierenoppasamersfoort.nl

  • De kosten voor retour van jouw thuis naar ons toe zijn voor eigen rekening.
  • Het retourneren van producten is op eigen risico. Dierenoppas Amersfoort is niet verantwoordelijk als de producten beschadigd of kwijt raken onderweg.
  • Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan jou doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Heb je de verkeerde maat besteld?

Wij krijgen veel retourzendingen van tuigjes, regenjassen en badjassen omdat mensen de producten niet correct verstellen. We begrijpen dat dit lastig kan zijn en hebben ook de ervaring dat met wat simpele aanpassingen het product wél goed past (zeker wanneer je van te voren goed gemeten hebt en naar de maattabel hebt gekeken). Om jou beter te helpen vragen we het volgende indien je wil retourneren of ruilen:

Tuigje
Geef via de mail het volgende aan ons door:
1) De maat van het tuigje.
2) Het ras, gewicht en borstomvang van de hond.
3) Een foto van een staande hond met het tuigje aan, waarop je de hele hond ziet vanaf de zijkant. Foto’s kan je mailen naar info@dierenoppasamersfoort.nl
Wij merken dat veel mensen het lastig vinden het tuigje correct te verstellen, waardoor mensen denken dat het tuigje niet past. Met wat simpele aanwijzingen van ons past het vaak wel en is ruilen niet nodig. Sommige mensen klikken het tuig verkeerd om in elkaar of doen het tuig verkeerd om aan, dan past het niet. Ook denken veel mensen dat het tuig te groot is aan de voorkant, terwijl het bewust groot hoort aan de voorkant (i.v.m. druk op de luchtpijp). Is een Anny-X tuigje net te klein? Dan kan je hem met hulp van onze tips zelfs nog wat groter verstellen.

Badjas
Geef via de mail het volgende aan ons door:
1) De maat van de badjas.
2) Het ras, gewicht en ruglengte van de hond.
3) Een foto van een staande hond met de badjas aan, waarop je de hele hond ziet vanaf de zijkant.
Foto’s kan je mailen naar info@dierenoppasamersfoort.nl
Een badjas mag wat groter vallen, liever te groot dan te klein.

Regenjas/Winterjas
Geef via de mail het volgende aan ons door:
1) De maat van de regenjas/winterjas.
2) Het ras, gewicht en ruglengte van de hond.
3) Een foto van een staande hond met de jas aan, waarop je de hele hond ziet vanaf de zijkant.
Foto’s kan je mailen naar info@dierenoppasamersfoort.nl
Een regenjas of winterjas kan je aan de achterkant kleiner maken door de koordjes aan te spannen. Bovenop zit een band die je goed kunt verstellen en onderaan zit ook een band, mocht die te lang zijn is dit eenvoudig op te lossen. 

Op deze manier kunnen wij jou goed helpen en wanneer het product niet goed past mailen wij de retourinstructies. Veel producten worden onnodig retour gestuurd die met wat aanpassingen door tips van ons prima passen (en dat scheelt jou weer verzendkosten).

Retourneren of ruilen

Om gebruik te maken van het herroepingsrecht kan je contact met ons opnemen via info@dierenoppasamersfoort.nl, of je kunt gebruik maken van het Europese modelformulier voor herroeping, je kunt dit formulier dan mailen naar ons. Voor een snelle afhandeling van je retourzending adviseren we je (een kopie van) de mail van de bestelbevestiging of een briefje met het ordernummer en jouw naam en adres aan de retourzending toe te voegen. Graag ontvangen wij daarbij de reden van retour. Je bent echter niet verplicht de reden te vermelden. 

Producten kunnen geruild en geretourneerd worden wanneer dit gemeld wordt binnen 14 dagen nadat je het product hebt ontvangen. Wanneer je dit binnen 14 dagen meldt, heb je daarna nog 14 dagen om het retour te sturen. Voorwaarde is wel dat je het product retour stuurt in de onbeschadigde, originele verpakking – indien redelijkerwijs mogelijk – en het product geen sporen van gebruik vertoont. Laat een kaartje aan het product zitten als je deze past bij je hond en verwijder deze niet. Een product binnen passen mag, maar buiten dragen tijdens een wandeling niet.

  • Indien wij bij bij ontvangst constateren dat het product bevlekt, gedragen, haar bevat, uitgerekte/beschadigde elastieken heeft, vies ruikt of gewassen is, of wanneer er kaartjes van het product zijn verwijderd of de verpakking is beschadigd, dan behouden wij ons het recht om waardevermindering toe te passen. Als het product onverkoopbaar is (waardevermindering 100%), dan kun je ervoor kiezen om het product terug te laten sturen. Je betaalt dan wel die verzendkosten. Je kunt er echter ook voor kiezen om de producten niet te laten terug sturen. Het komt dan ten bate van een goed doel (stichting of asiel). Helaas moeten wij deze regels hanteren omdat er vaak producten retour worden gestuurd die duidelijk gedragen zijn en die wij niet meer kunnen verkopen.
  • Is het Anny-X tuigje net te klein? Dan kan je het plastic schuifje voorzichtig door het elastiek heen halen om het tuigje groter te maken. Doe je dit bij een tuigje dan kan het elastiek altijd wat uitrekken. Houd hier rekening mee als je het product wil retourneren.

Product ruilen?
Wil je je product ruilen? Je kunt hiervoor eerst contact opnemen via de email. Wel draag je zelf de kosten voor de heen- en terugzending van het product. Langskomen kan uiteraard ook maar wel alleen op afspraak (hierin maken wij geen uitzonderingen).

Uitzondering gepersonaliseerde producten
Bij producten die je via deze webwinkel koopt welke op maat (volgens de door jouw ingevoerde specificatie) worden gemaakt is het herroepingsrecht niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief. Dit geldt bijvoorbeeld voor onze naamtags en gepersonaliseerde halsbanden, welke je naar wens samenstelt en wij naar wens borduren. Dit product is speciaal voor jou gemaakt en niet meer verkoopbaar indien je dit retourneert.

Uitzondering bederfelijke etenswaren
De volgende producten kunnen niet geretourneerd worden:

  • Bokashi (gedroogde bokashi kan wel retour indien ongeopend)
  • Vetten & oliën
  • Vuurwerkmix

Omdat dit producten zijn die kunnen bederven wanneer je het verkeerd bewaart en/of het etenswaar is en/of het niet retour kan i.v.m. hygiëne, kunnen deze product niet geretourneerd worden. Wij hebben er geen controle meer op hoe het product na ontvangst wordt bewaard en kunnen het om die reden niet meer verkopen wanneer het geretourneerd wordt.

Hoe snel krijg je je geld teruggestort?

Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling retour wil sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom je de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, je hebt het recht om een ontvangen artikel tot 14 dagen na ontvangst retour te sturen.

Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. Wij verwerken je retour binnen 14 dagen na ontvangst (vaak is dit sneller, maar 14 dagen kan uitzonderlijk voorkomen). Elke retour wordt met zorg goed gecontroleerd en verwerkt. Je kunt de e-mailbevestiging van de terugbetaling binnen 14 dagen verwachten.

De kosten voor retour van jouw thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa €7,95 per pakket (of €4,95 voor een brievenbuspakket), raadpleeg voor de exacte tarieven de website van jouw vervoerder.

Bestelling niet afgehaald bij PostNL punt of geweigerd

PostNL is niet meer verplicht briefjes in de bus te stoppen bij afwezigheid. Houd daarom de track en trace in de gaten zodat je het pakket tijdig kunt afhalen bij een PostNL punt mocht het daar naartoe gebracht worden. Wordt het pakket niet afgehaald bij het PostNL punt of weiger je het pakket aan de deur, dan gaat het retour afzender (bij een PostNL punt na 7 dagen). PostNL brengt ons hiervoor €6,95 (NL) en €15,- (BE & rest van EU) aan retourkosten in rekening, deze kosten rekenen wij door aan de klant.

Gratis verzending boven drempelbedrag en deelretour

Indien door het retourzenden het restant aankoopbedrag onder een verzendvrije drempel komt, worden alsnog verzendkosten in rekening gebracht.

Wanneer je oorspronkelijke bestelling in aanmerking kwam voor gratis verzending en je dus geen verzendkosten hebt betaald, geldt het volgende:

  • Blijft het totaalbedrag na je retournering boven de limiet voor gratis verzending? Dan verandert er niets.
  • Valt het totaalbedrag na je retournering onder deze limiet? Dan worden de verzendkosten in mindering gebracht op het terug te storten bedrag.

Bestellingen worden vanaf 85,- euro (NL) (100,- BE) (175,- DE) gratis verzonden. Mocht hierna een artikel of meerdere artikelen worden geretourneerd en het totaalbedrag van je bestelling komt onder dit bedrag uit, dan worden er alsnog 4,95 euro (brievenbus NL) 5,95 euro verzendkosten (pakket NL) of 7,95 euro (BE) of 10,95 euro (DE) berekend. Dit bedrag zal in mindering gebracht worden op het bedrag van het geretourneerde artikel.

Het recht op gratis verzenden vervalt niet wanneer je een product wil ruilen, dan brengen we de verzendkosten wanneer je onder de 85,- komt niet in rekening tenzij de nieuwe bestelling nogmaals boven de 85,- komt of er gebruikt wordt gemaakt van kortingscodes met gratis verzenden. Bij ruilen kunnen we verzendkosten van het product dat je wil ruilen naar ons toe niet vergoeden, langskomen om te ruilen kan ook op afspraak.

Voorbeeld: Je bestelt (in Nederland) een tuigje (55 euro) + een lampje (30 euro), samen is dit 85,- euro. Het tuigje komt retour, hierdoor is het resterende bedrag van je bestelling 30,- euro en vervalt het recht op gratis verzenden. Bij het terugstorten van het bedrag van het tuigje brengen wij de verzendkosten in rekening die je oorspronkelijk voor het lampje zou betalen.
– Besluit je om het tuigje te ruilen voor een ander tuigje waarvoor je zelf de verzendkosten betaalt, dan zullen wij geen verzendkosten verrekenen bij de terugbetaling.
– Plaats je een tweede keer weer een grotere bestelling en ontvang je dus nogmaals gratis verzending, dan kunnen wij omwille van de ruiling wel verzendkosten aanrekenen, dit wordt per geval bekeken.

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via info@dierenoppasamersfoort.nl. We proberen dan de bestelling nog voor je te wijzigen, dit is alleen mogelijk indien het nog niet verzonden is en afgegeven is aan PostNL. Wij zijn niet verantwoordelijk voor verkeerd ingevulde adressen.

Gegevens & Retouradres

Dierenoppas Amersfoort
Xenonweg 9-M
3812SZ Amersfoort

Let op dat het pakket niet direct naar een postpunt wordt verzonden, maar naar ons adres. Wij kunnen geen pakketten ophalen bij afhaalpunten.

error: Op alle tekst en foto\'s rust copyright